דיקור סיני ואקופונקטורה

דיקור סיני

השימוש ברפואה סינית בטיפול בבעלי חיים מזה 5000 שנה ,הגיע לפני כמה עשרות שנים למערב והוכח כיעיל ביותר בטיפול במספר גדול של בעיות .השיטה מבוססת על התאמת הטיפול לחולה ,זאת בניגוד לרפואה המערבית המבוססת על התאמת הטיפול למחלה .בדיקור מעוררים נקודות

הטפילים: פרעושים, קרציות, תולעים

הטפילים: פרעושים, קרציות, תולעים
הטפילים: פרעושים, קרציות, תולעים

מדוע יש להגן הכלב והחתול מפני הטפילים?

הטפילים החיצוניים (פרעושים וקרציות) והפנימיים (תולעים) פוגעים בבריאות הכלב והחתול, גורמים להם סבל ואי-נוחות ואף מסכנים את חייהם. בנוסף, עלולים הטפילים להעביר לחיות מחלות מסוכנות. כלבים וחתולים נדבקים בקלות בטפילים השונים, באמצעות מגע ביניהם, או בעת הימצאותם במקומות הנגועים בטפילים.

המלטה

המלטה
מתי נדע שמתחילה ההמלטה ?

מתי נדע שמתחילה ההמלטה ?

סימני ההמלטה הם ירידה בחום גוף במעלה שלמה (מ-38.5 ל-37.5) מומלץ למדוד בבוקר. להחדיר עמוק את המדחום ולהצמיד לדופן הרקטום. 

מדוע עלי לחסן את החתלתול שלי?

מדוע עלי לחסן את החתלתול שלי?
מדוע עלי לחסן את החתלתול שלי?

החיסונים נועדו להגן על החתול ממחלות מידבקות נפוצות, המסכנות את בריאותם וחייהם. החיסונים גורמים לגוף החיה לייצר נוגדנים, שיגנו עליהם מהמחלות. חתולים חשופים יומיום לסכנת הידבקות במחלות קשות שונות העוברות בניהם באמצעות מגע ישיר (הרחה, ליקוק, מריבה וכדו’) או מגע עקיף עם חפצים ומקומות שונים, שהזדהמו בגורמי המחלה (למשל סוליית הנעל).

טיפול בגורים

טיפול בגורים

מנורת חימום עובדת כל הזמן בגובה של 70- 80 ס”מ מעל ארגז ההמלטה.

ניתן לשים מדחום בארגז הטמפרטורה צריכה להיות 28-32 מעלות.

אם לגורים חם מדי הם מתפזרים אם קר מדי הם מצטופפים בגוש.

יש לשקול כל גור ולרשום כל יום. אנו מצפים לעליה של 10-30 גר’ ביום תלוי בגזע. גור שלא עולה או אף יורד צריך מייד לקבל טיפול שכולל בדיקה ושימוש בתחליף חלב .

גור חדש

גור חדש

באיזה גיל אפשר לאמץ גור?

הגיל המומלץ הוא לא פחות מ-6 שבועות, מכיוון שלפני כן הגור עדיין יונק חלב מאמו. גיל הגמילה מחלב הוא בדרך כלל בין 4 ל 6 שבועות. בשלב זה הם מתחילים לשחק ולהכיר את האוכל היבש, ולכן גור בגיל 6 שבועות כבר אמור לאכול מזון לכלבים.

התוכנית לכלבים וחתולים בגיל הזהב

התוכנית לכלבים וחתולים בגיל הזהב

איכות החיים ואורכם מושפעים ישירות מטיפול תומך נכון בגיל המבוגר. ככל שהמזון והטיפול הרפואי בחיות המחמד מתקדם כך גם הגיל אליו מגיעים החיות גדל. זיהוי הצרכים הספציפים  הקשורים לגיל הוא צורך בסיסי בכדי לגרום לבע”ח המבוגר לחיות יותר באיכות חיים גבוהה, ובכך לגרום לנו הבעלים ליהנות מהם.

התוכנית לכלבים וחתולים בגיל הזהב

אילו בע”ח נחשבים מבוגרים

המעבר מבע”ח בוגר לבע”ח מבוגר נעשה בהדרגה. חתול או כלב בוגר נחשבים לאחר גיל 8 אך גם זה תלוי בגזע. כך כלבים קטנים יכולים להגיע לגיל 20 בעוד כלבים גדולים חיים פחות. בממוצע עד גיל 13 – 14. לכלבים וחתולים מבוגרים בעיות בריאותיות שונות. ככל שהגוף מתבגר כך גם המערכות השונות שיכולות להופיע עם הגיל:

  • אי ספקה כליתית
  • בעיות לב
  • בעיות ראיה
  • חירשות
  • מחלות אנדוקריניות – בלוטות המפרישות הורמונים
  • מחלות חניכיים ושיניים
  • בעיות במפרקים הגורמות לצליעה וכאב
  • סרטן

טיפול בכלבה הממליטה

טיפול בכלבה הממליטה

להקפיד להוציא אותה מדי פעם החוצה לעשיית צרכים אחרת היא לא תזוז מהגורים.

להעניק סביבה שקטה ורגועה ולא להזמין את כל השכונה לצפות בהצגה. פרטיות ושקט חשובים לכלבה.

לדאוג למים ומזון עשיר רצוי פורינה פרו פלאן פאפי.

לשים לב להפרשות יתכנו הפרשות עד 3 שבועות מההמלטה עקב ניוון אתרי ההצמדות של השליה העוברית לשליה האימהית, ההפרשות בגוון אדום כהה. 

חוסר תיאבון או אפטיה עלולים להעיד על דלקת רחם או עצירת שליה. 

מומלץ לבצע סריקת אולטראסאונד לאחר ההמלטה על מנת לוודא שאין עוד גור/ים תקוע/ים. 

את הפטמות לנקות במים וסבון אחת ליום על מנת למנוע מזיהומים.

למה עליי לחסן את הכלב שלי ?

חיסון נגד כלבת
למה עליי לחסן את הכלב שלי ?

חיסון נגד כלבת

כלבת הינה מחלה קטלנית העלולה לפגוע ביונקים בכללם האדם,הכלב והחתול. מקור ההדבקה הוא לרוב שועלים הנגועים בנגיף. חיסון זה מחויב עפ”י חוק וכיום הוא ניתן בצמוד לתשלום עבור רישיון להחזקת כלב של הרשות המקומית. מתחילת שנת 2005 גם התווספה לחובת החיסון, חובת סימון בשבב אלקטרוני, המתבצעת פעם אחת לכל כלב.

מה ידוע לך על השיניים של חיית המחמד שלך?

מה ידוע לך על השיניים של חיית המחמד שלך?

טיפול נכון בשיני הכלב /חתול ימנע מחלות חניכיים, הצטברות אבנית על השיניים וכן מחלות נוספות היכולות להיגרם בחלל הפה. בבדיקה השגרתית של חייתך בכל ביקור במרפאתנו מבוצעת בדיקה מקיפה של חלל הפה וינתנו לך הסברים הנחוצים לשמור ולמנוע מחלות פה ושיניים.

Call Now Buttonחייגו עכשיו דילוג לתוכן