גור חדש

גור חדש

באיזה גיל אפשר לאמץ גור?

הגיל המומלץ הוא לא פחות מ-6 שבועות, מכיוון שלפני כן הגור עדיין יונק חלב מאמו. גיל הגמילה מחלב הוא בדרך כלל בין 4 ל 6 שבועות. בשלב זה הם מתחילים לשחק ולהכיר את האוכל היבש, ולכן גור בגיל 6 שבועות כבר אמור לאכול מזון לכלבים.

מה לתת לאכול ?מה מותר ומה אסור?

האוכל הטוב ביותר הוא מזון לגורים. ניתן להרטיב אותו במעט מים בהתחלה אם לגור עוד קצת קשה ללעוס אותו יבש. עד גיל 3 חודשים לתת 4 ארוחות ביום. מגיל 3 חודשים עד חצי שנה יש לתת 3 ארוחות ביום, ומגיל חצי שנה עד שנה 2 ארוחות ביום. מזון לגורים יש לתת עד גיל שנה, ולאחר מכן אפשר להחליף למזון לכלבים בוגרים.

לגבי חלב – לא מומלץ לתת מכיוון שהוא יכול לגרום לשלשול. וכמובן תמיד לדאוג שליד הקערה של האוכל תהיה קערה עם מים טריים.

מה אסור? בשום אופן לא לתת עצמות של עוף וזאת מפני שעצמות אלה יכולות לפצוע את מערכת העיכול ולעיתים אף לגרום לחסימה במעיים. גם מזון ביתי לא מומלץ לתת (קציצות, נקניקיות וכד’) מכיוון שמזון זה לא מכיל את כל המרכיבים שהגור צריך בשביל לגדול ולהתפתח, ובנוסף לכך במזון שלנו יש הרבה תבלינים שעלולים לגרום לגור לשלשל או להקיא.

סיבה נוספת שלא כדאי לתת אוכל מסוג זה היא שהכלב יתרגל למזון ביתי ולא ירצה לאכול את האוכל שלו.

מתי כדאי להביא את הגור לבדיקה הראשונה?

ניתן להביא אותו לבדיקה מיד לאחר האימוץ, על מנת לוודא שהוא בריא, ובהזדמנות זו גם לקבל הדרכה לגבי טיפולים וחיסונים.

אז מה עם חיסונים?

חיסון גורים

שני סוגי חיסונים לכלבים חשובים לתת:

  • חיסון משושה: זהו חיסון שמגן נגד 6 מחלות שמדבקות לכלבים בלבד ובמיוחדלגורים,ביניהן הפרוו והכלבלבת. את החיסון יש לתת 3 פעמים בהפרש של 3 שבועות אחד מהשני.יחד עם כל חיסון הגור מקבל טיפול נגד תולעים. יש לחזור על הטיפול אחד בחצי שנה.
  • החיסון השני הוא חיסון נגד מחלת הכלבת. חיסון זה חובה לתת לכל כלב מגיל 3 חודשים. את חיסון הכלבת ניתן לתת כ- 10 ימים לאחר מתן חיסון המשושה האחרון בסדרה.
  • לאחר שהכלב קיבל את כל החיסונים יש לחזור על החיסונים אחת לשנה- זריקה אחת של משושה וזריקה אחת נגד כלבת.
  • בנוסף יש לתת כל 3 חודשים זריקה נגד תולעת הפארק.

הגור עושה פיפי וקקי בכל הבית, מה לעשות?!

נכון, גורים בהתחלה עושים איפה שהם רוצים. במידה ותפסנו את הגור עושה פיפי או קקי יש לגעור בו, חשוב מאוד לא לתת מכות, יש לקחת אותו באותו רגע ולהוציא אותו החוצה,שימשיך לעשות את צרכיו בחוץ. אם הוא עושה בחוץ יש לשבח אותו. אם אתם מעדיפים לא להוציא בהתחלה אפשר לשים עיתונים בפינה קבועה בבית ולשים אותו על העיתונים ברגע שתפסנו אותו עושה במקום אחר.

מה קורה אם חזרתם הביתה  ואתם מוצאים הרבה שלוליות וגושים? במקרה זה אין טעם לכעוס עליו? הגור יבין שכועסים עליו אבל הוא לא יודע למה. הוא לא יקשר את כעסכם עם משהו שהוא עשה מספר שעות ואפילו מספר דקות קודם לכן, וזה יגרום לו לעוגמת נפש מיותרת. בכל פעם שיוצאים איתו והוא עושה בחוץ, יש לשבח אותו. בסופו של דבר הוא ילמד שבחוץ מותר לעשות ובתוך הבית אסור.

מה לגבי מקלחות?

באופן כללי לא מומלץ לקלח לפני גיל 3 חודשים. יש סוגים של שמפו במיוחד לגורים. וכמובן לא לקלח יותר מפעם אחת בחודש. מקלחות מרובות מורידות את שכבת ההגנה הטבעית על העור וגורמות גירויים וגירודים. בחורף כדאי להימנע ממקלחות על מנת למנוע התקררות.


המרכז הוטרינרי הינו בית חם ואוהב לחברכם על ארבע .אנו מאמינים בסינרגיה שבין רפואה איכותית ליחס חם ואוהב שמוענק למטופלים שלנו.

Share & Like
Call Now Buttonחייגו עכשיו דילוג לתוכן