למה עליי לחסן את הכלב שלי ?

חיסון נגד כלבת

כלבת הינה מחלה קטלנית העלולה לפגוע ביונקים בכללם האדם,הכלב והחתול. מקור ההדבקה הוא לרוב שועלים הנגועים בנגיף. חיסון זה מחויב עפ”י חוק וכיום הוא ניתן בצמוד לתשלום עבור רישיון להחזקת כלב של הרשות המקומית. מתחילת שנת 2005 גם התווספה לחובת החיסון, חובת סימון בשבב אלקטרוני, המתבצעת פעם אחת לכל כלב.

מתן החיסון: בגיל 3-6 חודשים, ובהמשך – פעם בשנה, במשך כל החיים.

חיסון משושה

בתרכיב משולב המגן כנגד 6 מחלות כלבים נפוצות:

1. פרוו וירוס – וירוס – מחלה נגיפית קשה הפוגעת בעיקר בגורים ובכלבים צעירים אך גם בבוגרים. גורמת לתופעה של שלשול דמי, הקאות, חום, דיכאון והתייבשות וסכנת מוות בתוך מספר ימים. מתן החיסון כחיסון נפרד או משושה – לגורים בני 9-6 שבועות ובהפרש 2-4 שבועות עד לגיל 4 חודשים. בהמשך פעם בשנה, במסגרת החיסון המשושה.
  2. כלבלבת – מחלה הגורמת לכלבים צעירים וגם בוגרים לתופעות קשות של הצטננות, דלקת בדרכי הנשימה ובריאות, דלקת עיניים, הקאות, שלשול, חום גבוה, עוויתות שרירים, ופגיעה במערכת העצבים. מחלה.
  3. דלקת כבד נגיפית – מחלה קטלנית הפוגעת בכבד וגורמת לצהבת ולתופעות של חום גבוה, חוסר תיאבון ובצקת בקרנית (גורמת להיווצרות עיניים “כחולות”).
  4. עכברת סוג 1 (leptospirosis) -מחלה קטלנית הגורמת לפגיעה קשה בכבד ולסימני צהבת.
  5. עכברת סוג 2 (leptospirosis) – מחלה קטלנית הגורמת לפגיעה קשה בכליות.
  6. פראאינפלואנזה – מחלה נגיפית הפוגעת בדרכי הנשימה וגורמת לשיעולים ולנזלת.

מתן החיסון המשושה:

חיסון ראשון בגיל 5-6 שבועות ופעמיים שלוש נוספות (במקרים מסוימים ייתכנו 4 חיסונים) בהפרש של 3 שבועות זה מזה. בהמשך פעם בשנה במשך כל חיי הכלב.

חיסון נגד שעלת מכלאות (kennel cough) – מחלה נפוצה הגורמת דלקות בקנה הנשימה ובריאות. סימניה הם שיעולים קשים, טורדניים ויבשים, והקאות ריר. חשוב לחסן נגדם בעיקר כלבים העומדים להיכנס לפנסיון או להסגר וכלבים לפני תערוכה או כל אירוע אחר  בו יימצאו בחברת כלבים רבים אחרים. ניתן למנוע את המחלה ע”י חיסון , אחת לחצי שנה.

מתן חיסון:
חיסון ראשון לגורים צעירים בהמשך אחת לחצי שנה.

נכתב ע”י עמותת הרופאים הוטרינרים.

Call Now Buttonחייגו עכשיו דילוג לתוכן