טיפול בגורים

מנורת חימום עובדת כל הזמן בגובה של 70- 80 ס”מ מעל ארגז ההמלטה.

ניתן לשים מדחום בארגז הטמפרטורה צריכה להיות 28-32 מעלות.

אם לגורים חם מדי הם מתפזרים אם קר מדי הם מצטופפים בגוש.

יש לשקול כל גור ולרשום כל יום. אנו מצפים לעליה של 10-30 גר’ ביום תלוי בגזע. גור שלא עולה או אף יורד צריך מייד לקבל טיפול שכולל בדיקה ושימוש בתחליף חלב .

תחליף חלב מכינים ביחס של כפית אבקה על ארבע כפיות מים חמים. ניתן להכין כמות ליממה ולשמור בקירור. המינון לגור יתום הוא 20 מ”ל ל-100 גר’ משקל גוף ליממה. כלומר גור ששוקל 500 גר’ יקבל כ-100 מ”ל חלב ליממה מחולקת על פני מרווחים של שעה וחצי עד שעתיים.

כל גור צריך לפלוט בשעות הראשונות את המקוניום שהוא הקקי הראשון שנראה חום קשה וקטן. ניתן לעסות בעדינות את פי הטבעת עם מקלון אוזניים רטוב ולגרום בכך לגור לפלוט את המקוניום. במיוחד הענין קל לאחר הארוחה שכן אז מתעוררת פעילות מעיים.

יש לעקוב אחר התנהגות הגורים ולשים לב האם הם מצטופפים – סימן לקור, האם הם בוכים גם לאחר הצמדות לפטמות – סימן לחוסר חלב בעטינים, האם גור חלש או איטי – סימן להתייבשות ושתייה לא מספקת. 

יש לחטא את הטבורים מייד לאחר ההמלטה ולעיתים מומלץ לקשור את הטבור עם חוט תפירה על מנת למנוע דימום מהטבור ואיבוד דם רב. את הטבור יש לחטא ביוד וחזור על כך למחרת. חדירת זיהום דרך הטבור תגרום לזיהום הכבד והכליות ומוות מהיר. 

Share & Like
Call Now Buttonחייגו עכשיו דילוג לתוכן