קדחת קרציות

קדחת קרציות

קדחת קרציות (ehrlichia canis), היא אחת המחלות היותר שכיחות בתקופת הקיץ, וזאת עקב יציאת הקרציות אחרי החורף. קדחת קרציות היא מחלה הנגרמת על ידי טפיל דם הקרוי “ארליכיה קאניס” הנמצא בדמם של כלבים נגועים.

ההדבקה במחלה נגרמת כתוצאה מעקיצת קרצייה אשר נושאת את הטפיל. כאשר קרצייה מוצצת דם מכלב אשר נושא את המחלה, טפיל הדם יעבור לגופה וישמר שם עד שתעבור למצוץ דם מכלב אחר והיא תעביר לו את הטפיל.

כלב שנדבק במחלה יראה מספר סימנים קליניים:

בשלב הראשון של ההדבקה, אשר נמשך 2-4 שבועות. הכלב יראה דיכאון, חולשה כללית, ירידה בתאבון, בלוטות לימפה מוגדלות וחום. אך, יש לקחת בחשבון, שלעיתים סימפטומים אלו בקושי נראים לבעלי הכלבים ומכאן זהו שלב שבדרך כלל מאד קשה לזהותו.

בשלב השני, אשר נמשך 6-9 שבועות. הכלב בשלב זה נראה לרוב בריא לחלוטין. למרות שאם יעבור בדיקת דם תימצא רמה נמוכה של טסיות וכדוריות דם לבנות ואדומות.

בשלב השלישי, שהוא הקשה ביותר, ובו יש דיכוי מוחלט של מח העצם. דיכוי מח העצם יגרום לירידה משמעותית בתאי הדם. מערכות רבות בגוף עלולות להיפגע וכן עלולים להיות דימומים רבים כתוצאה מחוסר בטסיות. שלב זה עלול להסתיים במוות.

במידה ומצאתם מספר קרציות על כלבכם, רצוי לעקוב אחרי התנהגותו. במידה ונראה לכם כי חל שינוי מסוים בהתנהגותו רצוי לערוך בדיקת דם.

הטיפול בקדחת קרציות הוא במתן אנטיביוטיקה הנקראת דוקסילין למשל 3 שבועות. במשך הזמן הזה הכלב מגיע לביקורות ובדיקות דם חוזרות על מנת לבדוק אם מדדי הדם חזרו לערכים נורמאליים.

כמובן, שהדבר הכי בטוח עבור כלבכם הוא מניעת המחלה. המניעה היא פשוטה, היום נמצאים בשוק מספר תכשירים שמונעים את עליית הקרציות על הכלב, וביניהם נמצאים הקילטיקס, שהוא קולר שמחזיק כחצי שנה (כל עוד לא מרטיבים אותו) והאדוונטיקס שאלו אמפולות שעובדות נגד קרציות ופרעושים.

נאחל לכם קיץ נטול קרציות.
דר’ זיו דיקמן וצוות המרפאה.

Share & Like
Call Now Buttonחייגו עכשיו דילוג לתוכן