מה ידוע לך על השיניים של חיית המחמד שלך?

טיפול נכון בשיני הכלב /חתול ימנע מחלות חניכיים, הצטברות אבנית על השיניים וכן מחלות נוספות היכולות להיגרם בחלל הפה. בבדיקה השגרתית של חייתך בכל ביקור במרפאתנו מבוצעת בדיקה מקיפה של חלל הפה וינתנו לך הסברים הנחוצים לשמור ולמנוע מחלות פה ושיניים.

 מחלת חניכיים ואבנית שן אינו רק מפגע אסטתי אלא מקור לריח רע מפיו של הכלב/חתול. במחלה זו קיים תהליך דלקתי הפוגע ברצועה הקושרת את השן למקומה במכתש, במצב זה נחלשת אחיזת השן בלסת – “שן מתנדנדת”, גורמת כאב בלעיסה ובסופו של דבר תביא לעקירת השן, כל זאת נגרם עקב הצטברות “פלאק” (מצע חיידקים עשיר) המתפתח לאבנית באזור המפגש של השן עם החניכיים. 

סימנים ראשוניים למחלת חניכיים הם אדמומיות וריח רע מהפה, ללא טיפול בשלב זה תתחיל להיווצר אבנית וכיסים בחניכיים. החיידקים יכולים לעבור דרך הדם לאיברים פנימיים כגון: כליות, כבד ואף לשסתומי הלב ולגרום לדלקות מסכנות חיים, לכן חשוב ביותר לטפל במחלות חניכיים ושיניים.

הטיפול המניעתי נעשה ע”י:

  1. מריחת ג’ל “אורוזיים” אחת ליום על החניכיים ללא צורך בציחצוח שיניים.
  2. מתן לעסניות “אורוזיים”.
  3. מזון t/d   או רויאל – קנין דנטלי.

כאשר כבר קיימת אבנית על השיניים לא ניתן להסירה בעזרת השיטות הנ”ל אלא יש לבצע ניקוי שיניים במרפאה, הטיפול להסרת אבן נעשה במרפאה בעזרת מכשיר אולטראסוני בדיוק כמו זה הקיים אצל השיננית שלכם. מאחר והכלבים והחתולים אינם פותחים פה גדול ויושבים בשקט כאשר מקרבים אליהם מכשיר מרעיש ורוטט יש לבצע את הטיפול תחת הרדמה קצרה, אורך הטיפול כשעה.

מה ידוע לך על השיניים של חיית המחמד שלך?

יש לבצע את הטיפול אחת לשנה ולבוא לביקורת אחת לחצי שנה!

Share & Like
Call Now Buttonחייגו עכשיו דילוג לתוכן